CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, December 21, 2012

Petang ni, perit je aku rasa dalam hati ni kan, tapi nak tak nak, aku tetap wajib kena telan perit tu. Ya, aku tahu, hati aku duk berkata-kata, apakah yang menjadi ukuran dalam sesuatu pertalian? Tak kiralah, famili ke, sahabat ke, kekasih ke, bos ke? Aku terasa sesuatu dalam diri aku, tapi aku tetap katakan 'NO'. Adakah kekayaan?, Pangkat? Keturunan? atau Paras Rupa? yang menjadi ukuran dalam sesuatu perhubungan.
Bagi aku kekayaan tu tak penting dalam sebuah perhubungan. Salah satu contohnya adalah pehubunggan antara sahabat. Apa, kalau U nak berkawan dengan seseorang, U akan tilik orang tu dari atas ke bawah? Dari hujung rambut ke hujung kaki? Then, apa yang U dapat? U ada Kereta Besar? U ada rumah besar?
Kejujuran dan keikhlasan dalam hati adalah lebih penting dari segalanya. Kalau ada kawan, tapi macam plastik, buat apa kan? Buat sakit hati je. Aku akui yang aku ni takder apa yang meletop-letop, tapi ader aku kesah? Aku tak kesah kalau sesapa tak nak berkawan dengan aku sebab aku takder itu ini. Janji aku tak menyusahkan sesapa dan aku takder plak berhutang sana-sini kan. Kalau aku ada, aku adalah, kalau aku takder, seribu satu usaha akan aku usahakan.
Lagi satu aku tak leh nak blah ngan jenis kawan yang 'bila kau ada, aku takder, bila ko takder, aku ader'. Memang sakit hati tahap cipan. Kawan senang, senang nak cari, kawan susah, susah nak cari kan. Apapun, bagi aku, kalau ada kawan macam ni, tak perlulah kita nak berdendam ke, marah ke, doakan yang tak baik ke atau apa sajalah pada dia, apa yang penting sentiasa doakan supaya hati kita dan hati dia sentiasa di lembutkan, di permudahkan oleh-Nya Yang Maha Esa. Sekian.

0 comments:

Post a Comment